Cazuri mediate


Aprilie 2019 – Mediere între beneficiar și prestator-consultant în fonduri europene

Istoric:
Beneficiarul-societate comercială a constat că proiectul întocmit pentru apelarea fondurilor Start-up Nation 2018 nu a fost depus la termen de către consultantul în fonduri europene. Ulterior, beneficiarul mi-a solicitat să demarez procedura de mediere pentru recuperarea cheltuielilor efectuate pe parcursul perioadei de depunere a proiectului.
Obiectul medierii:
Pretenții financiare rezultate din neîndeplinirea culpabilă a obligațiilor contractuale asumate de către prestator prin Contractul de prestări servicii profesionale de specialitate.
Procedura medierii:
Am efectuat demersurile de invitare la mediere (convorbiri telefonice, emailuri și scrisori recomandate) și părțile în litigiu s-au prezentat la prima ședință de mediere programată.
Acordul de mediere s-a încheiat în următorii termeni:
- Părțile au convenit prelungirea contractului până la implementarea programului Start-up Nation din anul 2019
- Consultantul se angajează să returneze avansul ca urmare a nedepunerii proiectului în 2018 și să înscrie proiectul în etapa următoare a programului de finanțare Start-up Nation 2019, fără pretenții financiare.
- Consultantul se angajează să compenseze financiar cheltuielile efectuate de beneficiar pe parcursul perioadei de depunere, iar beneficiarul se angajează să returneze plata în cazul în care proiectul este admis la finațare în următoarea etapă de depunere a proiectelor Start-up Nation 2019 și, de asemenea, costurile înființării unei noi firme, în cazul în care beneficiarul nu este eligibil din punct de vedere al datei de înființare.


Martie 2019 - Mediere între proprietar și chiriaș

Istoric:
Proprietarul imobilului mi-a solicitat demararea procedurii de mediere deoarece chiriașul nu și-a îndeplinit obligațiile de plată și nici nu a eliberat spațiul închiriat.
Obiectul medierii:
Stabilirea cuantumului obligațiilor de plată asumate contractual, datorate și neonorate de chiriaș, reprezentate de: chirie lunară, cheltuieli de întreținere și utilități, restanțe și penalități aferente, calculate până la data eliberării efective a spațiului închiriat. Asumarea unui angajament de plată. Eliberarea de bunăvoie a spațiului și predarea acestuia în starea inițială.
Procedura medierii:
Am efectuat demersurile de invitare la mediere (convorbiri telefonice, emailuri și scrisori recomandate) însă chiriașul nu a răspuns invitației, nu a refuzat în scris în mod explicit medierea și nici nu s-a prezentat la data și ora fixată pentru informare și semnarea contractului de mediere.
Încheierea procedurii de mediere:
Medierea nu a putut avut loc deoarece nu au fost prezente ambele părți în litigiu. Am considerat îndeplinite obligațiile contractuale de pregătire prealabilă a medierii și am constatat neacceptarea medierii de către chiriaș. Am consemnat etapele procedurale parcurse și am eliberat proprietarului un proces verbal de constatare.


Iunie 2018 - Mediere între cumpărător/proprietar și dezvoltatorul imobiliar

Istoric:
Proprietarul mi s-a adresat deoarece apartamentul său a fost inundat în repetate rânduri ca urmare a infiltrării apei pluviale, cauzată de unele deficiențe ale construcției și mi-a solicitat demararea procedurii de mediere.
Obiectul medierii:
Remedierea problemelor tehnice ale instalațiilor interioare și exterioare care au dus la inundarea apartamentului. Efectuarea lucrărilor de reparații pentru remedierea pagubelor produse de inundații.
Procedura medierii:
Părțile în litigiu s-au prezentat la prima ședință de mediere programată și pe parcursul acesteia au discutat toate aspectele semnalate de proprietar.
Acordul de mediere s-a încheiat în următorii termeni:
- Dezvoltatorul s-a angajat să finalizeze remedierea problemelor tehnice ale canalizării exterioare și interioare, și anume: realizarea unui cămin și montarea unui număr de două pompe suplimentare. Asigurarea în regim de urgență a evacuării apei existente în apartament, și ulterior pe perioada ploilor, până la finalizarea lucrărilor de canalizare.
- Dezvoltatorul s-a angajat să pună la dispoziția proprietarului o copie a proiectului și memoriul tehnic, asumate de un inginer specialitatea instalații autorizat.
Pe parcursul ședinței de mediere proprietarul a solicitat să fie compensat pentru faptul că apartamentul nu a putut fi închiriat deoarece chiriașul cu care încheiase contract a refuzat să se mute în apartament din cauza inundației.
- Dezvoltatorul s-a angajat să achite contravaloarea chiriei pe 3 luni, și în continuare, în cazul în care lucrările nu se finalizează la termen și să compenseze financiar pe bază de facturi fiscale emise de furnizori contravaloarea mobilierului deteriorat. De asemenea, s-a angajat să execute lucrările de reparații interioare (construcții și instalații), acestea urmând a fi evaluate și remediate după finalizarea lucrărilor aferente canalizării.


Mai 2018 – Mediere între beneficiar și firma de arhitectură 

Istoric:
Beneficiarul nu a putut obține autorizația ISU deoarece documentația tehnică întocmită de arhitect nu este conformă cu realitatea din teren. Acest fapt a fost constatat de către reprezentantul ISU care s-a deplasat la fața locului. Arhitectul nu a respectat termenele contractuale, predarea documentației având loc doar la insistențele beneficiarului, în perioada mai 2016 - ian 2018. În consecință, obiectul contractului nu a fost dus la îndeplinire.
Obiectul medierii:
Litigiu cu privire la executarea obligaţiilor contractuale asumate de arhitect în baza contractului de prestări-servicii încheiat cu beneficiarul.
Procedura medierii:
Pe parcursul primei ședințe de mediere părțile în litigiu au discutat toate aspectele semnalate de beneficiar. Beneficiarul a solicitat rezilierea contractului și returnarea sumelor avansate integral sau în tranșe convenite de comun acord și și-a exprimat nemulțumirea pentru întârzierea cu care i-a fost predată documentația.  Arhitectul a solicitat un timp de gândire de 2 săptămâni pentru a-și forma un punct de vedere. Părțile au stabilit împreună cu mediatorul data la care va avea loc următoarea ședință de mediere.
Acordul de mediere s-a încheiat în următorii termeni:
- Arhitectul s-a angajat sa ramburseze integral prețul contractului in 8 (opt) transe lunare egale.
- Beneficiarul a acceptat înțelegerea, rezervându-și dreptul de a depune acțiune în instanță în cazul în care angajamentul nu este dus la îndeplinire.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.