Aprilie
2019 – Mediere între beneficiar și prestator-consultant în
fonduri europene
Istoric:
Beneficiarul-societate
comercială a constat că proiectul întocmit pentru apelarea
fondurilor Start-up Nation 2018 nu a fost depus la termen de către
consultantul în fonduri europene. Ulterior, beneficiarul mi-a
solicitat să demarez procedura de mediere pentru recuperarea
cheltuielilor efectuate pe parcursul perioadei de depunere a
proiectului.
Obiectul
medierii:
Pretenții
financiare rezultate din neîndeplinirea culpabilă a obligațiilor
contractuale asumate de către prestator prin Contractul de prestări
servicii profesionale de specialitate.
Procedura
medierii:
Am
efectuat demersurile de invitare la mediere (convorbiri telefonice,
emailuri și scrisori recomandate) și părțile în litigiu s-au
prezentat la prima ședință de mediere programată.
Acordul
de mediere s-a încheiat în următorii termeni:
-
Părțile au convenit prelungirea contractului până la
implementarea programului Start-up Nation din anul 2019
-
Consultantul se angajează să returneze avansul ca urmare a
nedepunerii proiectului în 2018 și să înscrie proiectul în etapa
următoare a programului de finanțare Start-up Nation 2019, fără
pretenții financiare.
-
Consultantul se angajează să compenseze financiar cheltuielile
efectuate de beneficiar pe parcursul perioadei de depunere, iar
beneficiarul se angajează să returneze plata în cazul în care
proiectul este admis la finațare în următoarea etapă de depunere
a proiectelor Start-up Nation 2019 și, de asemenea, costurile
înființării unei noi firme, în cazul în care beneficiarul nu
este eligibil din punct de vedere al datei de înființare.
Martie
2019 - Mediere între proprietar și chiriaș
Istoric:
Proprietarul
imobilului mi-a solicitat demararea procedurii de mediere deoarece
chiriașul nu și-a îndeplinit obligațiile de plată și nici nu a
eliberat spațiul închiriat.
Obiectul
medierii:
Stabilirea
cuantumului obligațiilor
de plată asumate contractual, datorate și neonorate de chiriaș,
reprezentate de: chirie lunară, cheltuieli de întreținere și
utilități, restanțe și penalități aferente, calculate până la
data eliberării efective a spațiului închiriat. Asumarea unui
angajament de plată. Eliberarea de bunăvoie a spațiului și
predarea acestuia în starea inițială.
Procedura
medierii:
Am
efectuat demersurile de invitare la mediere (convorbiri telefonice,
emailuri și scrisori recomandate) însă chiriașul nu a răspuns
invitației, nu a refuzat în scris în mod explicit medierea și
nici nu s-a prezentat la data și ora fixată pentru informare și
semnarea contractului de mediere.
Încheierea
procedurii de mediere:
Medierea
nu a putut avut loc deoarece nu au fost prezente ambele părți în
litigiu. Am considerat îndeplinite obligațiile contractuale de
pregătire prealabilă a medierii și am constatat neacceptarea
medierii de către chiriaș. Am consemnat etapele procedurale
parcurse și am eliberat proprietarului un proces verbal de
constatare.
Iunie
2018 - Mediere între cumpărător/proprietar și dezvoltatorul imobiliar
Istoric:
Proprietarul
mi s-a adresat deoarece apartamentul său a fost inundat în repetate
rânduri ca urmare a infiltrării apei pluviale, cauzată de unele
deficiențe ale construcției și mi-a solicitat demararea procedurii
de mediere.
Obiectul
medierii:
Remedierea
problemelor tehnice ale instalațiilor interioare și exterioare care
au dus la inundarea apartamentului. Efectuarea lucrărilor de
reparații pentru remedierea pagubelor produse de inundații.
Procedura
medierii:
Părțile
în litigiu s-au prezentat la prima ședință de mediere programată
și pe parcursul acesteia au discutat toate aspectele semnalate de
proprietar.
Acordul
de mediere s-a încheiat în următorii termeni:
-
Dezvoltatorul s-a angajat să finalizeze remedierea
problemelor tehnice ale canalizării exterioare și interioare, și
anume: realizarea unui cămin și montarea unui număr de două pompe
suplimentare. Asigurarea în regim de urgență a evacuării apei
existente în apartament, și ulterior pe perioada ploilor, până la
finalizarea lucrărilor de canalizare.
-
Dezvoltatorul s-a angajat să pună la dispoziția proprietarului o
copie a proiectului și memoriul tehnic, asumate de un inginer
specialitatea instalații autorizat.
Pe
parcursul ședinței de mediere proprietarul a solicitat să fie
compensat pentru faptul că apartamentul nu a putut fi închiriat
deoarece chiriașul cu care încheiase contract a refuzat să se mute
în apartament din cauza inundației.
-
Dezvoltatorul s-a angajat să achite contravaloarea chiriei pe 3
luni, și în continuare, în cazul în care lucrările nu se
finalizează la termen și să compenseze financiar pe bază de
facturi fiscale emise de furnizori contravaloarea mobilierului
deteriorat. De asemenea, s-a angajat să execute lucrările de
reparații interioare (construcții și instalații), acestea urmând
a fi evaluate și remediate după finalizarea lucrărilor aferente
canalizării.
Mai
2018 – Mediere între beneficiar și firma de arhitectură
Istoric:
Beneficiarul
nu a putut obține autorizația ISU deoarece documentația tehnică
întocmită de arhitect nu
este conformă cu realitatea din teren. Acest fapt a fost constatat
de către reprezentantul ISU care s-a deplasat la fața locului.
Arhitectul nu a respectat termenele contractuale, predarea
documentației având loc doar la insistențele beneficiarului, în
perioada mai 2016 - ian 2018. În consecință, obiectul contractului
nu a fost dus la îndeplinire.
Obiectul
medierii:
Litigiu
cu privire la executarea obligaţiilor contractuale asumate de
arhitect în baza contractului de prestări-servicii încheiat cu
beneficiarul.
Procedura
medierii:
Pe
parcursul primei ședințe de mediere părțile în litigiu au
discutat toate aspectele semnalate de beneficiar. Beneficiarul a solicitat rezilierea contractului și returnarea sumelor avansate integral sau în tranșe convenite de comun acord și și-a exprimat nemulțumirea pentru întârzierea cu care i-a fost predată documentația. Arhitectul a
solicitat un timp de gândire de 2 săptămâni pentru a-și forma un
punct de vedere. Părțile au stabilit împreună cu mediatorul data
la care va avea loc următoarea ședință de mediere.
Acordul
de mediere s-a încheiat în următorii termeni:
-
Arhitectul s-a angajat sa ramburseze integral prețul contractului in
8 (opt) transe lunare egale.
-
Beneficiarul a acceptat înțelegerea, rezervându-și dreptul de a depune acțiune în instanță în
cazul în care angajamentul nu este dus la îndeplinire.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.